تور مجازی موزه

تور مجازی به معنای ایجاد سفر مجازی با استفاده از تکنیک عکاسی پانوراما و واقعیت مجازی از مکانی واقعی است. از طریق این ابزار بازدیدکنندگان آنلاین، می توانند در مکانی حرکت کرده و فضاهای مخلتف آن را مشاهده کنند.

تور مجازی یک رسانه بزرگ، جذاب و ارزان، جهت معرفی یک مکان باارزش چون موزه است. با استفاده از این ابزار می توان به هر موزه ای سفر کرد؛ سفری مجازی بدون محدودیت مکان و زمان! در این شیوه بازدیدکننده با استفاده از تلفن همراه، کامپیوتر و یا هدست واقعیت مجازی بدون حضور در محل به صورت مجازی از آن مکان بازدید و در فضاهای مختلف موزه گردش می کند.

تور مجازی به مدیران موزه ها اجازه می دهد که علاقمندان خود را از طریق پلتفرم های آنلاین به موزه دعوت کنند و این آغازی برای ارتباط بیشتر است

با توجه به شعاری که امسال برای موزه ها در نظر گرفته شده است و ایکوم جهانی موزه ها را نهادی در دسترس و جهان شمول دانسته که درهایش به روی همگان باز است و تنوع و پایداری را پرورش می دهد. بهترین روش دسترس پذیری موزه ها و معرفی مکان هایی که منبع الهام و به زیستی جامعه هستند، بازدید مجازی آنهاست.

تورهای مجازی شرایط بازدید از موزه ها را برای همگان فراهم می کند و با ایجاد دسترسی برای مخاطبین آنلاین، موجب بازاریابی موثر برای موزه می شوند. در این نوع بازدید نه تنش های سياسی و اجتماعی و نه فشار اقتصادی و نه حتی بحران های محیط زیستی و یا بهداشتی (همچون کرونا) نمی‌تواند موزه را تعطیل کند و علاقمندان در هرکجای دنیا در هروقت از شبانه روز تنها با چند کلیک می توانند به این منابع عظیم فرهنگی دسترسی داشته باشند.

مزیت های تور مجازی موزه ها

  • معرفی و دسترس پذیری
  • افزایش و ترویج آگاهی مردم نسبت به موزه
  • تجاری سازی موثر و کارآمد
  • جلب اعتماد مخاطبان و بازدیدکنندگان
  • راهی نو برای یادگیری و آموزش
  • افزایش نرخ تعامل
  • عدالت اجتماعی در بازدید از موزه

در ادامه جهت آشنایی بیشتر تعدادی از موزه‌های شناخته شده‌ای که از طریق پلتفرم گوگل آرت در دسترس قرار گرفته اند را به اشتراک می گذاریم

منتشر شده در : ژانویه 14th, 2023 / دسته بندی: تور مجازی, موزه / برچسب‌ها: , , /

برای دریافت آخرین مطالب ایمیل خود را ثبت کنید

تلفیق فرهنگ و هنر با فناوری

پیام شما ارسال شد، با تشکر از شما.
خطایی رخ داده است، لطفا دوباره تلاش کنید.